torsdag 20 januari 2011

Vårbaby

Jag har haft en massa illande ceriserosa garn liggande i flera år efter ett projekt som inte blev av. Men häromdagen när solen lyste och satte igång vårkänslorna så plockade jag fram några härvor och startade projekt babykofta/jacka. Så här långt är det en kant med vårgrönt och gult, och två nyanser av rosa i mönstret
Funderar på att lägga till en brunorange färg också, för att mjuka upp det starkrosa. Blommönstret är en gotländsk variant av den traditionella nordiska stjärnan, inpassad i ett ganska enkelt rutmönster. Garnet är mitt gamla vanliga tvåtrådiga ullgarn, och rundsticka 2 1/2. Eftersom det är 20 maskor i mönsterrapporten så tror jag det blir lagom med 204 maskor , inklusive 4 klippmaskor mitt fram. Storlek cirka ett år-hoppas jag.
Nu lyser solen igen-underbart!


1 kommentar:

  1. Vad fint! Och jag tror pa din ide on en brunorange farg ocksa - vacket mot bade det grona och det rosa. Lovely!

    SvaraRadera