söndag 14 mars 2010

Nästan färdigt

Industristickning pågår just nu. Hällristningsmuseet i Vitlycke öppnar den 1 maj och till dess vill jag fylla på deras förråd av färdigstickade tröjor. Dessa två barntröjor är klara att klippa upp och sy ihop, men jag ska försöka hinna med en vuxentröja också, och några mössor.

Om det lönar sig? Nääää. Men det är kul att sticka och förhoppningsvis hjälper det färdigstickade till att sälja några stickpaket med garn och beskrivningar. De är inte riktigt lika arbetskrävande. I alla fall inte för mig...
Men längtan efter våren är svår. Det är HÄR jag brukar sitta och sticka, i solen, vid den här tiden på året. Inte i en dammig och katthårig fåtölj inomhus.

För övrigt så finns det nu en färdig liten bärare till koftan i den förra inlägget! Ofelia heter hon, och hon föddes den 4 mars på Södersjukhuset i Stockholm. Hurra!

3 kommentarer:

  1. Grattis till det nya lilla livet!
    Stickar du på maskin eller för hand, alltså dessa tröjor som du lämnarin för färsäljning. Imponerande jobb i vart fall!

    SvaraRadera
  2. Tack tack!
    Jag har i flera år tänkt skaffa en stickmaskin och gå en liten kurs, men det har inte blivit av.
    Dessutom har jag fått för mig att den här sortens mönster, som är oregelbundet utspridda över plagget, är svåra att få till med stickmaskin.
    Men jag kanske har fel?

    SvaraRadera
  3. Ingen aning, KnitterMarie, finns länk på min blogg, stickar mycket på maskin. Hon kanske vet. Men nu blev jag ännu mera inpad, handstickat, vilket kulturarbete. Definitivt ett större värde på plagget också! Mycket speciella!

    SvaraRadera