lördag 16 januari 2010

Stickdepression slut

ÄNTLIGEN är den färdig! Barntröjan som jag började med i höstas, den ringblomsgula. Jag har stickat mig fördärvad gång på gång medan jag har hållit på med den. Det är sviter efter det brutna nyckelbenet i slutet av augusti som ställt till med eländet. Och fy, vad deprimerande det är att inte kunna sticka! Man blir som förlamad, tappar all kreativitet.
Men idag blev den klar, och det sista stickpasset gick riktigt bra- inga efterverkningar i axelleder och muskler. Tack, kära sjukgymnast, du har gjort underverk!
Nu återstår bara att bestämma storleken... Jag har inga lagom stora barn hemma att prova på, och barnbarnen bor väldigt långt borta. Får väl smyga med den in på Lindex eller HM-s barnavdelning och jämföra med deras barnkoftor. Sen får vi se om den är lagom till något barnbarn eller om den ska få följa med till sljödutställningen i Kungsviken till sommaren.
Hurra, nu ska jag sticka mer!

1 kommentar: